Windsurfing: Η ευεργετική... ιστιοσανίδα Ισορροπώντας σωματικά και ψυχικά - Sideral Sport - Για αντοχή απο σίδηρο

Windsurfing: Η ευεργετική… ιστιοσανίδα
Ισορροπώντας σωματικά και ψυχικά

Το windsurfing («ιστιοσανίδα» στα Ελληνικά) πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του ’60. Από τότε, η δημοφιλία του έχει φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα: το 1984 έγινε ολυμπιακό άθλημα, στους Αγώνες του Λος Άντζελες, ενώ σήμερα πλέον εκατομμύρια άνθρωποι το προτιμούν ως τρόπο προπόνησης, αλλά και ψυχαγωγίας. Ειδικά στην Ελλάδα, με τις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες και την καταγάλανη θάλασσα να μας καλεί να την απολαύσουμε, είναι δυνατόν να αφήσουμε τέτοιο άθλημα ανεκμετάλλευτο;

γράφει η Μαρία Λυσάνδρου, δημοσιογράφος Υγείας

Και ενώ οι περισσότεροι συνδέουν την ιστιοσανίδα με το καλοκαίρι και τη θαλασσινή διασκέδαση, λίγοι γνωρίζουν ότι, στην πραγματικότητα, το άθλημα αυτό αποδεικνύεται πραγματικά ευεργετικό για τη σωματική, αλλά και την πνευματική μας υγεία, αν αποφασίσουμε να ασχοληθούμε πιο σοβαρά:

• Η ενασχόληση με το windsurfing ενδυναμώνει τον κορμό και όλους τους μυς του, καθώς απαιτεί να διατηρείς συνεχώς την ισορροπία σου πάνω στη σανίδα. Επιπλέον, χρησιμοποιώντας ολόκληρο το σώμα για να κουμαντάρεις το ιστίο και να στρέψεις την ιστιοσανίδα προς την εκάστοτε κατεύθυνση που θέλεις, καταφέρνεις να γυμνάζεις συνεχώς τα χέρια, την πλάτη και τα πόδια σου.

• Όσο ασκείται το σώμα, τόσο αυξάνονται και τα καρδιαγγειακά οφέλη για τον επίδοξο σέρφερ. Κι αυτό συμβαίνει γιατί την περισσότερη ώρα βρίσκεσαι σε κίνηση, δεν στέκεσαι απλά ακίνητος πάνω στην ιστιοσανίδα. Προκειμένου, λοιπόν, να χρησιμοποιήσεις όλους αυτούς τους μυς που πρέπει να δουλέψουν, χρειάζεται να υπάρχει μια σταθερή ροή οξυγόνου και θρεπτικών ουσιών μέσω του αίματος. Όσο περισσότερο χρησιμοποιείς τους μυς σου, τόσο γρηγορότερα συσπάται και η καρδιά. Αυτός είναι και ο λόγος που το windsurfing αποτελεί ιδανική άσκηση για τη διατήρηση της καρδιαγγειακής υγείας, πέρα από την εκγύμναση μεγάλων μυϊκών ομάδων του σώματος.

• Και ενώ μπορεί η πτώση μέσα στο νερό να θεωρείται από πολλούς ως αποτυχία, στην πραγματικότητα αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για άσκηση! Σύμφωνα με τον Barrie Edgington, από τον βρετανικό Βασιλικό Ιστιοπλοϊκό Σύνδεσμο, «Η πτώση από την ιστιοσανίδα αποτελεί μέρος της προπόνησης. Πέφτοντας συχνά μέσα στη θάλασσα, σημαίνει παράλληλα ότι προσπαθείς συνεχώς να βγεις από το νερό, βάζοντας δύναμη για να μπορέσεις να ξανανεβείς. Η κίνηση αυτή γυμνάζει αποτελεσματικά τα χέρια και εντείνει την καύση των θερμίδων».

• Ένας μέσος σέρφερ που κάνει ιστιοσανίδα για ψυχαγωγικούς λόγους, φέρεται να καίει γύρω στις 500 θερμίδες/ώρα, έχοντας ένα μέσο καρδιακό ρυθμό 110-175 bpm. Αυτό και μόνο είναι ισχυρό κίνητρο!

• Ένα από τα βασικά σημεία στα οποία πλεονεκτεί η ιστιοσανίδα, σε σχέση μα άλλες μορφές άσκησης, είναι και το ότι γυμνάζεσαι χωρίς… να νιώθεις ότι γυμνάζεσαι! Το να ταξιδεύεις με ταχύτητα έως και 32 χιλιομέτρων/ώρα πάνω στην ιστιοσανίδα σου, με τη θάλασσα «πιάτο» από κάτω και το αεράκι να σε χτυπάει στο πρόσωπο, είναι τόσο διασκεδαστικό και ευχάριστο, ώστε δεν το αντιλαμβάνεσαι ως προπόνηση.

• Σε ψυχολογικό επίπεδο, αυτή η αίσθηση ελευθερίας που σου προσφέρει το windsurfing μπορεί να κάνει πραγματικά θαύματα, ειδικά αν βιώνεις έντονο στρες και άγχος στην καθημερινότητά σου. Η άμεση επαφή με τα στοιχεία της Φύσης –τον ήλιο, τη θάλασσα και τον αέρα– σε βοηθά να αφεθείς να απολαύσεις τη στιγμή, ξεχνώντας για λίγο όλα όσα σε απασχολούν.

Τελικά, η ισορροπία που συνδέεται με το windsurfing δεν έχει να κάνει μόνο με το σώμα και την προσπάθεια να κρατηθείς όρθιος πάνω στην ιστιοσανίδα. Η ισορροπία που επιτυγχάνεται είναι παράλληλα και ψυχική, βοηθώντας σε να γνωρίσεις ανθρώπους με τα ίδια ενδιαφέροντα, να χαλαρώσεις και να αποφορτιστείς. Τώρα που το καλοκαιράκι είναι εδώ, αξίζει μια προσπάθεια!

Πηγές
https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/healthyliving/surfing-health-benefits
http://www.dailymail.co.uk/health/article-122959/More-fitness-activities-windsurfing-swimming.html
http://www.healthfitnessrevolution.com/fitness-benefits-of-windsurfing/