Jet Ski Κι όμως, σου κάνει καλό! - Sideral Sport - Για αντοχή απο σίδηρο

Jet Ski
Κι όμως, σου κάνει καλό!

Το jet ski είναι συνδεδεμένο με τις καλοκαιρινές διακοπές, με την ανεβασμένη αδρεναλίνη και τη διασκέδαση στην παραλία. Κι όμως, αυτό που δεν γνωρίζουμε οι περισσότεροι είναι ότι το jet ski, αν το προτιμούμε συστηματικά, μας γυμνάζει και μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά για την υγεία μας. Πώς; Ρίξτε μια ματιά παρακάτω.

γράφει η Μαρία Λυσάνδρου, δημοσιογράφος Υγείας

Κάνοντας σε τακτική βάση μια μεγάλη βόλτα με το jet ski, μόνο όφελος μπορούμε να έχουμε. Κι αυτό διότι το jet ski αποδεικνύεται ένα είδος αεροβικής άσκησης που γυμνάζει το σώμα, προκαλώντας την παραγωγή αδρεναλίνης και ενδορφινών. Κι αν αυτό ακούγεται λίγο γενικευμένο, ας το δούμε πιο συγκεκριμένα:

• Τονώνει τους κοιλιακούς
Η Τέχνη τού να κάνεις jet ski είναι να μπορείς να είσαι σταθερός και να διατηρείς την ισορροπία σου πάνω σε μία υγρή επιφάνεια που γλιστράει. Προκειμένου, λοιπόν, να ισορροπήσεις, χρησιμοποιείς τους μυς που ξεκινούν από τις δύο πλευρές της σπονδυλικής σου στήλης και απλώνονται γύρω από τον κορμό σου, καταλήγοντας στην πυελική περιοχή.

• Βελτιώνει το καρδιαγγειακό σύστημα
Η εκγύμναση του καρδιαγγειακού συστήματος είναι δεδομένη είτε είσαι αρχάριος, είτε βετεράνος χρήστης του jet ski. Αυτό, λοιπόν, έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της κυκλοφορίας του αίματος, τροφοδοτώντας έτσι τους ιστούς με περισσότερα θρεπτικά στοιχεία και οξυγόνο και, παράλληλα, απομακρύνοντας ευκολότερα τις ακαθαρσίες από το σώμα.

• Οδηγεί σε γενική μυϊκή ενδυνάμωση
Οι βασικές μυϊκές ομάδες που δουλεύουν όταν κάνεις jet ski είναι εκείνες των ποδιών και των χεριών, καθώς προσπαθείς να κουμαντάρεις το σκάφος και να το κρατήσεις σταθερό. Άλλη μία βασική μυϊκή ομάδα που γυμνάζεται είναι και οι κοιλιακοί μύες, όπως είδαμε παραπάνω, καθώς τους δουλεύεις στην προσπάθειά σου να διατηρείς την ισορροπία σου, να οδηγείς μέσα από τα κύματα και να αποφεύγεις διαφόρων ειδών «εμπόδια» που βρίσκονται στο νερό.

• Ενισχύει την αντοχή
Κάνοντας jet ski για 30 λεπτά καθημερινά (και ειδικά σε μια θάλασσα με συχνά κύματα) ενισχύει τις αντοχές σου, με αποτέλεσμα στην πορεία να μπορείς πλέον να αντέχεις περισσότερο κάνοντας αερόβιες ασκήσεις.

• Καίει θερμίδες
Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα άτομο με μέσο βάρος 68 κιλά μπορεί να κάψει έως και 238 θερμίδες μέσα από μία ημίωρη «βόλτα» με το jet ski. Ακόμα κάθεστε;

• Αυξάνει τη συγκέντρωση
Μέσα από το jet ski μαθαίνεις να εστιάζεις την προσοχή σου και να συγκεντρώνεσαι στο πού και πώς οδηγείς. Αυτό σε εκπαιδεύει στο να παίρνεις μεγαλύτερα ρίσκα και να φέρνεις σε πέρας μία αποστολή, παραμένοντας απερίσπαστος από τα όσα συμβαίνουν γύρω σου.

• Ανακουφίζει από το στρες
Και μόνο το ότι βρίσκεσαι σε επαφή με το νερό και τον χαλαρωτικό του ήχο, κάτω από τον ευεργετικό ήλιο (πάντα με την κατάλληλη αντηλιακή προστασία), είναι από μόνο του μία αντι-στρεσογόνα διαδικασία. Καθώς απαιτείται η συνεχής συγκέντρωση, ώστε να διατηρείς την ισορροπία σου και να διαχειρίζεσαι σωστά το σκάφος, μοιραία ξεχνάς όλα τα υπόλοιπα!

Πάντα με προσοχή
Δεν πρέπει να ξεχνάμε, ωστόσο, ότι χρειάζεται να είμαστε υπεύθυνοι οδηγώντας jet ski – τόσο για τον εαυτό μας, όσο και για τον συνεπιβάτη μας, σε περίπτωση που έχουμε κάποιον μαζί μας. Οπότε, φροντίζουμε πάντα:
• Να φοράμε σωσίβιο (ακόμα κι αν είμαστε δεινοί κολυμβητές, ακόμα κι αν ανησυχούμε ότι «θα μας αφήσει σημάδι» από το μαύρισμα). Η ασφάλεια προέχει.
• Να μελετάμε τις οδηγίες ασφαλείας του σκάφους. Καλό είναι να δούμε πώς μπορούμε να σβήσουμε τη μηχανή, σε περίπτωση που χρειαστεί, για να αποφύγουμε την περίπτωση το σκάφος να ξεφύγει από τον έλεγχό μας, τραυματίζοντας είτε εμάς, είτε κάποιον άλλον στην πορεία.
• Να μην καταναλώνουμε αλκοόλ πριν ανεβούμε στο jet ski. Επειδή συχνά στην παραλία καταναλώνουμε μερικές μπυρίτσες με την παρέα μας, ας τις αφήσουμε για μετά τη θαλασσινή μας βόλτα.
• Επειδή μοντέλο από μοντέλο σκάφους διαφέρει, καλό είναι να ζητάμε οδηγίες για το πώς λειτουργεί το εκάστοτε jet ski και να μη στηριζόμαστε στα όσα θεωρούμε ότι ξέρουμε επειδή έτυχε να ξαναοδηγήσουμε τέτοιο σκαφάκι στο παρελθόν. Κρίμα είναι να τύχει κάτι στη μέση της θάλασσας και να πανικοβληθούμε ή, ακόμα χειρότερα, να κινδυνεύσουμε να τραυματιστούμε.

ΠΗΓΕΣ:
http://watercraftjournal.com/health-fitness-revolutions-health-benefits-of-jet-skiing/
http://www.healthfitnessrevolution.com/top-10-health-benefits-jet-skiing/
https://thestir.cafemom.com/healthy_living/121114/5_jet_ski_safety_rules