Πώς να διατηρήσεις τη φυσική σου κατάσταση στη ζέστη; - Sideral Sport - Για αντοχή απο σίδηρο

Πώς να διατηρήσεις τη φυσική σου κατάσταση στη ζέστη;

Το καλοκαίρι είναι συνυφασμένο με διακοπές, βόλτες και χαλάρωση για τους περισσότερους. Ανεπηρέαστοι, φυσικά, δεν θα μπορούσαν να μείνουν ούτε και οι αθλητές και κυρίως οι δρομείς, ειδικά αν δεν έχουν μπροστά τους κάποιο επικείμενο αγώνα. Στην περίπτωση που αφεθείτε τελείως στις διακοπές, καλό είναι να γνωρίζετε ότι θα μειωθεί κατά πολύ η φυσική σας κατάσταση .
Ενδεικτικό είναι ότι σε τρεις βδομάδες χωρίς πρόγραμμα συντήρησης, ένας αθλητής μπορεί να χάσει το 10% της αερόβιας ικανότητάς του και 20% της δύναμής του.
Παράλληλα, μπορεί να πάρει 3-4 κιλά ή να χάσει μυϊκή μάζα κι έτσι όλη η προσπάθεια των προηγούμενων μηνών να του στοιχίσει προπονητικά.
Επιπλέον, η αποχή από την άσκηση μειώνει τη φυσική κατάσταση κατά 15% ανά εβδομάδα, ενώ, όσο μεγαλώνει η αποχή, τόσο μεγαλώνει και το ποσοστό (στις τρεις εβδομάδες μπορεί να φτάσει και το 50%).

«Υπάρχουν πολλοί περισπασμοί για τους αθλητές κατά τη διάρκεια των θερινών και ζεστών μηνών», λέει ο Ryan Bolton, προπονητής της πρωταθλήτριας του μαραθωνίου της Βοστόνης Caroline Rotish. «Για τον λόγο αυτό πρέπει να βρίσκετε χρόνο εκ των προτέρων για τις προπονήσεις σας».

Κάθε ημέρα και περισσότερο
Όσο καλύτερη είναι η φυσική κατάσταση των αθλητών, τόσο μεγαλύτερη ανοχή έχουν στη ζέστη. Τις ημέρες που η θερμοκρασία χτυπάει κόκκινο, κάντε μια μικρότερης έντασης προπόνηση, συνιστά ο Ryan Bolton, προτείνοντας σε κάθε επόμενη ζεστή μέρα να τρέχετε λίγο περισσότερο και λίγο γρηγορότερα. Να θυμάστε ότι το σώμα, για να προσαρμοστεί στη ζέστη, θέλει τουλάχιστον δέκα ημέρες. 

Συμμετοχή σε μικρούς αγώνες
Την περίοδο αυτή είναι πολύ δημοφιλείς οι μικροί αγώνες. Διαλέξτε κάποιον ώστε να συνεχίσετε τις προπονήσεις τρεις με τέσσερις φορές την εβδομάδα, κάνοντας ένα long run τουλάχιστον 4,5km, 1-2 εβδομάδες πριν τον αγώνα. 

Ευκαιρία για δίαιτα
Το καλοκαίρι είναι ίσως η καλύτερη περίοδος για την απώλεια κιλών, αφού την εποχή αυτή υπάρχει μεγάλη ποικιλία φρούτων και λαχανικών, ενώ και η ζέστη κόβει την όρεξη.
Έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Medicine & Science in Sports & Exercise, έδειξε πως, στις προπονήσεις που η θερμοκρασία είναι σχετικά υψηλή, οι αθλητές καίνε περισσότερο σωματικό λίπος από ό,τι αν προπονούνται στο κρύο.

Προσηλωμένοι στον στόχο
Μπορεί να είναι ιδιαίτερα δύσκολη η προπόνηση στις διακοπές, αλλά αν μπορείτε διατηρήστε τη φυσική σας κατάσταση μένοντας προσηλωμένοι στον στόχο σας.
Ακόμη και στην περίπτωση που νιώθετε ότι δεν προλαβαίνετε, ο Bolton προτείνει να κάνετε «μερικές ασκήσεις σανίδας, κάποια burpees ή κάποια squats, οτιδήποτε μπορεί να ενεργοποιήσει τους μυς σας και να κάνει την καρδιά σας να χτυπάει γρήγορα».
Ωστόσο, στην περίπτωση που αγχώνεστε υπερβολικά ότι δεν θα καταφέρετε να είστε συνεπείς, ο Bolton συνιστά στους αθλητές να δώσουν προτεραιότητα στην ψυχαγωγία τους, ώστε να επιστρέψουν στις προπονήσεις τους ανανεωμένοι.

Τι να προσέξετε
Μην προπονείστε το μεσημέρι. Η κατάλληλη ώρα είναι είτε νωρίς το πρωί είτε αργά το βράδυ.
Πάντα να φοράτε ελαφριά και ανοικτόχρωμα ρούχα.
Μην προπονήστε αν δεν είστε ενυδατωμένοι ή αν δεν έχετε μαζί σας παγωμένα μπουκάλια νερό.
Προσοχή: Στην περίπτωση που λαμβάνετε κάποια φάρμακα, συμβουλευτείτε τον γιατρό σας, καθώς ορισμένα σκευάσματα αυξάνουν την ευαισθησία του οργανισμού στη ζέστη.

Πηγή:
http://www.runnersworld.com/hot-weather-running/four-tips-to-staying-fit-in-the-heat