Πιο γρήγορος γίνεται; - Sideral Sport - Για αντοχή απο σίδηρο

Πιο γρήγορος γίνεται;

Το ανθρώπινο σώμα έχει την ικανότητα να εκτελεί ένα ευρύ φάσμα κινήσεων σε διαφορετικό εύρος ταχύτητας, δύναμης και αντοχής.

Συγκεκριμένες είναι οι μυϊκές ίνες που επιλέγονται για την εκτέλεση δραστηριοτήτων υψηλής έντασης, ταχύτητας και ισχύος μικρής διάρκειας, ενώ κάποιες άλλες ενεργοποιούνται για την εκτέλεση δραστηριοτήτων αντοχής μεγάλης διάρκειας και σχετικά μικρής έντασης.

Ένας μυς είναι πιθανόν να αποδίδει καλύτερα σε δραστηριότητες που απαιτούν αντοχή, μπορεί παράλληλα, όμως, να αποδώσει, αλλά σε περιορισμένη έκταση, και σε δραστηριότητες οι οποίες απαιτούν ταχύτητα και ισχύ.

Υπάρχει, όμως, δυνατότητα μετατροπής του ενός τύπου μυϊκής ίνας σε κάποιον άλλον, ως αποτέλεσμα της προπόνησης;

Δύο είναι οι διαφορετικοί τύποι μυϊκών ινών:

  • Οι τύπου I (βραδείας συστολής) και οι τύπου II (ταχείας συστολής ).
  • Οι μυϊκές ίνες τύπου I είναι πιο ανθεκτικές στην κόπωση και, κατά συνέπεια, ενεργοποιούνται σε δραστηριότητες χαμηλής έντασης και μεγάλης διάρκειας. Οι αθλητές αντοχής παρουσιάζουν μεγαλύτερο ποσοστό μυϊκών ινών τύπου I, αλλά αυτό υποστηρίζεται ότι οφείλεται περισσότερο σε γενετικούς παράγοντες, παρά στην περίπτωση που η συστηματική αερόβια άσκηση μπορεί να προκαλέσει τη μεταβολή του τυπού μυϊκών ινών.

Αντιθέτως, αθλητές οι οποίοι διακρίνονται για τις επιδόσεις τους σε αθλήματα ταχυδύναμης και γενικά υψηλής έντασης διαθέτουν ένα μεγάλο ποσοστό μυϊκών ινών τύπου II.

H κατανομή των μυϊκών ινών σε αθλητές διαφέρει από αυτή των ανθρώπων που ζουν καθιστική ζωή, ενώ οι περισσότερες µελέτες έχουν δείξει ότι η προπόνηση δεν μπορεί να επηρεάσει σηµαντικά την ποσοστιαία κατανοµή των µυϊκών ινών τύπου I και II. Ωστόσο, άλλες µελέτες έδειξαν ότι η µετατροπή των µυϊκών ινών τύπου I σε II, ή το αντίθετο, είναι πιθανή σε περιορισµένο, όµως, ποσοστό.

Επομένως, όσον αφορά την ταχύτητα, η διαλειμματική προπόνηση που αποτελείται από ταχύτητες σε βοηθούν να μπορείς να επιστρατεύεις ενδιάμεσες και ταχείας συστολής μυϊκές ίνες. Όταν χρησιμοποιούνται μαζί, αυτού του τύπου οι μυϊκές ίνες, μαθαίνουν να αλληλεπιδρούν πιο αποτελεσματικά μειώνοντας την ενεργοποίηση περιττών μυϊκών ινών.

Όπως και η προπόνηση ταχύτητας (διασκελισμοί, ταχύτητες σε ανηφόρα και μικρής διάρκειας και μέγιστης προσπάθειας sprints στον στίβο) σε βοηθάει να χρησιμοποιήσεις τη μέγιστη ποσότητα των μυϊκών ινών ταχείας σύσπασης. 

 

Γράφει η Ιωάννα Λαουμτζή,
IL Exclusive Fitness