Θαλάσσιο σκι: Άσκηση, διασκέδαση και ταχύτητα πάνω στα κύματα! - Sideral Sport - Για αντοχή απο σίδηρο

Θαλάσσιο σκι: Άσκηση, διασκέδαση και ταχύτητα πάνω στα κύματα!

Μια πρώτης τάξης ευκαιρία για ξεκούραση του σώματος αλλά και του πνεύματος αποτελούν οι καλοκαιρινές διακοπές. Βέβαια, για τους περισσότερους από εμάς αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να παραμελήσουμε το σώμα μας και να χάσουμε τη φυσική μας κατάσταση.

Για όσους το κολύμπι δεν είναι αρκετό, αλλά θέλουν να δαμάσουν τα κύματα και να ανεβάσουν την αδρεναλίνη στα ύψη, μιας πρώτης τάξης ευκαιρία είναι το θαλάσσιο σκι, το οποίο αναμφίβολα, σε σχέση με τα υπόλοιπα θαλάσσια σπορ, είναι το πιο δημοφιλές, γιατί συνδυάζει το υδάτινο στοιχείο, την ταχύτητα, τη διασκέδαση και παράλληλα γυμνάζει ολόκληρο το σώμα!
Στην Ελλάδα οι περισσότερες παραλίες ενδείκνυνται για θαλάσσιο σκι, αρκεί να τηρούνται οι κανονισμοί ασφαλείας, σύμφωνα με τους οποίους το άθλημα πρέπει να γίνεται τουλάχιστον 200 μέτρα μακριά από τους λουόμενους.

Ιστορία
Το θαλάσσιο σκι «γεννήθηκε» γύρω στο 1922 από μια παρέα νεαρών αγοριών και κοριτσιών που διασκέδαζε στα νερά μιας λίμνης των ΗΠΑ. Η πρώτη μορφή του θαλάσσιου σκι ήταν η «θαλασσοδρομία» (aqua-planing), όπου ο αθλητής γλιστρούσε στο νερό πάνω σε μια σανίδα (aqua-plane) δεμένη πίσω από ένα ταχύπλοο σκάφος.

Κάθε αρχή και δύσκολη
Κάθε αρχή και δύσκολη! Το ίδιο συμβαίνει και στο θαλάσσιο σκι, καθώς, όπως λένε οι εκπαιδευτές, ένα από τα πιο δύσκολα σημεία του είναι η αρχή. Και αυτό γιατί ο αθλητής θα πρέπει να μάθει τη σωστή στάση σώματος για να έχει ισορροπία όταν το σκάφος ξεκινά. 

Τα οφέλη στην υγεία
Το θαλάσσιο σκι θεωρείται ότι είναι μια πολύ καλή μορφή άσκησης για όλο το σώμα. Κυρίως είναι προπόνηση αντίστασης, καθώς ο ασκούμενος βάζει δύναμη σε όλο το σώμα για να μπορέσει να αντισταθεί στα κύματα που προκαλούνται από τη βάρκα.
Έτσι, το σκι ενισχύει τους μυς του πάνω μέρους του σώματος (θωρακικοί, ραχιαίοι, τραπεζοειδείς), δυναμώνει τα χέρια και τα πόδια και συμβάλλει στην ελαστικότητα του σώματος.
Ταυτόχρονα, το θαλάσσιο σκι βελτιώνει την ισορροπία και τη στάση του σώματος, αφού οι ασκούμενοι, αν δεν καταφέρουν να ισορροπήσουν πάνω στα πέδιλα, θα πέφτουν συνέχεια στη θάλασσα.
Το θαλάσσιο σκι βοηθάει στην απώλεια βάρους, δεδομένου ότι κάνοντας μια ώρα θαλάσσιο σκι, μπορεί κάποιος να κάψει 350-500 θερμίδες, ανάλογα φυσικά με το βάρος του σώματός του.
Εκτός όμως από το σώμα, το θαλάσσιο σκι, όπως και κάθε μορφή άσκησης, ανεβάζει την αδρεναλίνη και τον ενθουσιασμό στα ύψη, ενώ ενεργοποιούνται οι ενδορφίνες, οι ορμόνες της ευτυχίας που βελτιώνουν τη διάθεση. 

Πιθανοί κίνδυνοι
Το θαλάσσιο σκι καλό είναι να αποφεύγεται από όσους αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα σε αρθρώσεις ή συνδέσμους. Οι πιθανοί κίνδυνοι είναι: κακώσεις της μέσης, των αγκώνων, των ώμων και των γονάτων, διαστρέμματα και μυϊκά προβλήματα, σοβαροί τραυματισμοί από πτώσεις σε συμπαγή αντικείμενα (λ.χ. βράχια). 

Μέτρα προφύλαξης
Οι ειδικοί του Κέντρου Έρευνας και Πρόληψης Ατυχημάτων (ΚΕΠΑ) της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών συμβουλεύουν:
• Να κάνετε μαθήματα με εξειδικευμένο δάσκαλο.
• Να φοράτε ειδικό σωσίβιο.
• Βεβαιωθείτε ότι το ταχύπλοο και τα σκι είναι σε καλή κατάσταση.
• Να προσέχετε τα απόνερα που δημιουργεί το ταχύπλοο.
• Να σβήνετε τη μηχανή όταν πλησιάζετε τον σκιέρ που έχει πέσει στο νερό.
• Φροντίστε να οδηγεί το σκάφος έμπειρο στο θαλάσσιο σκι πρόσωπο.
• Φροντίστε να υπάρχει συνοδός στο ταχύπλοο, που θα έχει το νου του στον σκιέρ.
• Να κάνετε θαλάσσιο σκι παράλληλα με την ακτή και μακριά από αυτήν.
• Να μην κάνετε θαλάσσιο σκι τη νύχτα ή σε παραλίες όπου απαγορεύεται.

Μαγιό, σωσίβιο, φύγαμε!
Ο βασικός εξοπλισμός για όσους θέλουν να κάνουν θαλάσσιο σκι περιλαμβάνει:
• μαγιό
• σωσίβιο
• σκι
Πάντως σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό, στις περισσότερες οργανωμένες παραλίες της χώρας μας υπάρχουν επαγγελματικές σχολές που διδάσκουν την τεχνική και διαθέτουν τα πάντα γύρω από το άθλημα.
Οι τιμές ξεκινούν από περίπου 35 ευρώ για 15 λεπτά, συμπεριλαμβανομένου του εξοπλισμού που θα χρειαστεί. 

ΠΗΓΕΣ
https://www.usa-wwf.org/history-of-water-skiing
http://www.healthfitnessrevolution.com/health-benefits-water-skiing/
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2007/jun/23/healthandwellbeing.features5
https://www.livestrong.com/article/377413-fitness-water-skiing-workout-exercises /