Εσωτερική αναρρίχηση: Γιατί αξίζει να την ξεκινήσεις! - Sideral Sport - Για αντοχή απο σίδηρο

Εσωτερική αναρρίχηση: Γιατί αξίζει να την ξεκινήσεις!

Ας αρχίσουμε από το ότι η αναρρίχηση σε εσωτερικό χώρο αποτελεί μια εξαιρετική μορφή άσκησης για «μυημένους» και μη, με γρήγορα ορατά αποτελέσματα. Γιατί, κακά τα ψέματα, χρειάζεται δύναμη για να ελέγξεις όλο σου το βάρος ενώ αναρριχάσαι πάνω σε ένα τοίχο. Γυμνάζεις σώμα και μυαλό, ανεβαίνει η διάθεσή σου και –γιατί όχι; – κάνεις και γνωριμίες! Ακόμα το σκέφτεσαι;

Η αναρρίχηση γυμνάζει όλους τους μυς του κορμού (και όχι μόνο). Ανεβαίνοντας πάνω σε ένα τοίχο, χρησιμοποιείς τα χέρια σου και τον κορμό σου προκειμένου να μετακινηθείς προς τα πάνω, στο επόμενο επίπεδο, ενώ τα πόδια σου χρησιμοποιούνται για να σου δώσουν ώθηση να φτάσεις ψηλότερα. Άρα, αποδεδειγμένα, η αναρρίχηση συνιστά φοβερή άσκηση για μπράτσα και πόδια. Επιπλέον, γυμνάζει και τους μυς στα χέρια και τα δάχτυλα.
Οι μύες στα μπράτσα, στους ώμους και στην πλάτη είναι εκείνοι που σε βοηθούν να σταθεροποιηθείς πάνω στον τοίχο, συμβάλλοντας στη διατήρηση της ισορροπίας κόντρα στη βαρύτητα. Ωστόσο, μπορεί να εκπλαγείς και από το πόσο θα τονωθούν και θα σχηματοποιηθούν οι γλουτοί σου!
Ακόμα, ένα από τα πολύ σημαντικά οφέλη της εσωτερικής αναρρίχησης είναι και το γεγονός ότι βοηθά στην ομαλή καρδιακή δραστηριότητα. Ενώ πολλοί αναρριχητές σκαρφαλώνουν με γοργό ρυθμό, άλλοι (ειδικά οι αρχάριοι) παίρνουν τον χρόνο τους κατά την ανάβαση. Όσο αργά κι αν σκαρφαλώνεις, όμως, η ανάβαση εξακολουθεί να αποτελεί εντατικό τρόπο εκγύμνασης. Κατά ένα απρόσμενο τρόπο, η καρδιακή λειτουργία που απαιτείται μπορεί να ανεβάσει τους καρδιακούς παλμούς στο ίδιο επίπεδο με τις περιπτώσεις που ανεβαίνουμε σκάλες ή κάνουμε τζόκινγκ – κάτι που, ως γνωστόν, οδηγεί αυτόματα σε κάψιμο θερμίδων!

Κι όμως, η εσωτερική αναρρίχηση δεν ωφελεί μόνο το σώμα. Τα πλεονεκτήματά της είναι πιο «ολιστικά». Παράλληλα ευεργετείται και το πνεύμα:
• Σου δίνει την ευκαιρία να αυτοσυγκεντρωθείς. Κατά την αναρρίχηση, εστιάζεις στη στάση των χεριών και των ποδιών, αλλά και στο ποια θα είναι η επόμενη σου κίνηση. Ανεβαίνοντας μπορεί να ακούς τον προπονητή σου, τον συναθλητή σου ή απλά τις σκέψεις σου.
• Η αναρρίχηση σου δίνει ένα στόχο που είναι κυριολεκτικά ορατός. Έχεις οπτική επαφή με την κορυφή, ξέρεις πού θες να φτάσεις. Και θες να φτάσεις στην κορυφή, έτσι δεν είναι; Καταστρώνεις, έτσι, μια στρατηγική και σχεδιάζεις την πορεία σου για την επίτευξη του στόχου.
• Σε πολλές αθλητικές δραστηριότητες, ο αθλούμενος γυμνάζεται μόνος. Αντίθετα, η δραστηριότητα αυτή σου δίνει τη δυνατότητα να κοινωνικοποιηθείς. Οι αναρριχητές συχνά βοηθούν τους συναθλητές τους να δεθούν με τα σχοινιά, γεγονός που τους κάνει να επικοινωνούν, σε μια προσπάθεια να διαφυλάξουν την ασφάλειά τους. Η κοινότητα των αναρριχητών είναι πολύ αλληλοϋποστηρικτική, καθώς πολλοί συναθλητές μοιράζονται και tips του αθλήματος, ενθαρρύνοντας ο ένας τον άλλον.

Αν δεν τη δοκιμάσεις, δεν θα ανακαλύψεις ποτέ την ομορφιά (και τα ωφελήματα) της εσωτερικής αναρρίχησης. Και τα στοιχεία δείχνουν ότι πραγματικά αξίζει τον κόπο!

Πηγές
http://www.coachmag.co.uk/climbing/4091/the-benefits-of-indoor-climbing
https://www.nfpt.com/blog/three-awesome-benefits-indoor-rock-climbing
https://www.quora.com/What-are-the-benefits-to-indoor-climbing