Δεν μπορείς (ή δεν θες) να τρέξεις;Περπάτησε ζωηρά! - Sideral Sport - Για αντοχή απο σίδηρο

Δεν μπορείς (ή δεν θες) να τρέξεις;
Περπάτησε ζωηρά!

Ωραία θα ήταν να μπορούσαμε όλοι να πηγαίνουμε, έτσι χαλαρά, «για τρέξιμο». Το πρόβλημα είναι ότι δεν είμαστε πάντα σε θέση να το κάνουμε – είτε γιατί η φυσική μας κατάσταση δεν το επιτρέπει, είτε γιατί κάποιο πρόβλημα υγείας δεν το επιτρέπει, είτε γιατί δεν είμαστε αυτό που θα ’λεγε κανείς «εκ φύσεως αθλητικοί τύποι». Κι όμως, στην πραγματικότητα, τίποτα από τα παραπάνω δεν απαγορεύει την άσκηση. Μπορούμε κάλλιστα να κρατηθούμε σε φόρμα και να φροντίσουμε την υγεία μας… περπατώντας ζωηρά!

Ερευνητές στο Lawrence Berkeley National Laboratory στην Καλιφόρνια συνέκριναν δεδομένα που αφορούσαν 33.060 δρομείς και 15.045 περιπατητές. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, έχοντας καταναλώσει την ίδια ποσότητα ενέργειας, οι περιπατητές αποκόμισαν μεγαλύτερα οφέλη για την υγεία τους, σε σχέση με τους δρομείς. Για παράδειγμα, το τρέξιμο έδειξε να μειώνει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας κατά 4,5%, ενώ το ζωηρό περπάτημα έδειξε να τον μειώνει κατά 9,3%. Επιπλέον, ο κίνδυνος για εμφάνιση υψηλής χοληστερίνης για πρώτη φορά έδειξε να μειώνεται κατά 4,3% με το τρέξιμο, ενώ κατά 7% με το ζωηρό περπάτημα. Ωστόσο, στην περίπτωση εμφάνισης διαβήτη, ο κίνδυνος έδειξε να μειώνεται κατά 12% και με τους δύο τρόπους άσκησης (η έρευνα δημοσιεύθηκε στο έντυπο του American Heart Association, Arteriosclerosis, Thrombosis and Vascular Biology).
Και όχι μόνο: έρευνα του πανεπιστημίου του Όρεγκον κατέληξε στο ότι 30 λεπτά ζωηρού περπατήματος, για πέντε μέρες, μπορεί να μας βοηθήσει να κοιμηθούμε ευκολότερα. Το αποτέλεσμα αυτό ήρθε να ενισχύσει άλλη έρευνα της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Johns Hopkins, που έδειξε ότι το συστηματικό ζωηρό περπάτημα βοηθά να κοιμόμαστε καλύτερα και προσφέρει μεγαλύτερη ενέργεια κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η αποτελεσματικότητα του περπατήματος εξαρτάται από τρεις βασικούς παράγοντες: την ένταση, τη διάρκεια, αλλά και τη συχνότητα με την οποία γίνεται.  

Αν πάρουμε, λοιπόν, στα σοβαρά αυτή την ήπια μορφή άσκησης, αποδεικνύεται ότι το ζωηρό περπάτημα μπορεί να βελτιώσει την υγεία μας και με διάφορους άλλους τρόπους:
Κάνει καλό στα οστά και τους μυς, μειώνοντας και τον κίνδυνο εμφάνισης οστεοπόρωσης. Αν εφαρμοστεί από μικρή ηλικία, συμβάλλει στην ανάπτυξη και ενδυνάμωση του παιδιού.
Καίει θερμίδες. Στην πραγματικότητα, το ζωηρό περπάτημα καίει την ίδια ποσότητα θερμίδων με το τρέξιμο σε ανάλογη απόσταση.
Βελτιώνει την αντοχή μας.
Βοηθά στην καταπολέμηση του στρες.
Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.
Συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.
Μια σύντομη ζωηρή βόλτα μπορεί να απελευθερώσει ενδορφίνες, οι οποίες βοηθούν στη χαλάρωση μετά από μια δύσκολη μέρα. Επιπλέον, από ψυχολογικής πλευράς, το συστηματικό περπάτημα έδειξε να ενισχύει την αυτοπεποίθηση και να βελτιώνει τη διάθεση.
Και πέρα από την υγεία: το ζωηρό περπάτημα μπορεί να μας κάνει πιο κοινωνικούς (αν αποφασίσουμε να περπατάμε σε μικρές ομάδες), να μας βοηθήσει να γνωρίσουμε καλύτερα την περιοχή μας, αλλά και να κάνουμε οικονομία, καλύπτοντας με τα πόδια αποστάσεις για τις οποίες χρησιμοποιούσαμε συνήθως αυτοκίνητο!

ΠΗΓΕΣ:
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2013/apr/05/brisk-walk-healthier-running-scientists
https://www.health.harvard.edu/blog/losing-weight-and-belly-fat-improves-sleep-201211145531
http://www.royalgreenwich.gov.uk/info/200102/walking/1422/walking_for_health_and_fitness