Δείτε όλα τα οφέλη της γιόγκα για ψυχή και σώμα! - Sideral Sport - Για αντοχή απο σίδηρο

Δείτε όλα τα οφέλη της γιόγκα για ψυχή και σώμα!

Γιατρεύει χωρίς φάρμακα την ψυχή και το σώμα. Τα οφέλη της έχουν αποδειχθεί διά χειρός επιστημόνων και, μάλιστα, συνιστάται ως μέσο θεραπείας όχι μόνο για την αντιμετώπιση διαφόρων παθήσεων, όπως είναι οι καρδιοαγγειακές και οι μυοσκελετικές, αλλά και για όσους είναι «παγιδευμένοι» στο άγχος, στο έντονο στρες και στην κατάθλιψη.

Όλα τα παραπάνω, και πολύ περισσότερα, είναι η γιόγκα, η οποία δεν περιλαμβάνει μόνο διατάσεις, όπως ίσως πιστεύουν ορισμένοι, αλλά με ένα μοναδικό τρόπο συνδυάζει την άσκηση του σώματος και του νου, μέσα από την ελεγχόμενη αναπνοή, τον διαλογισμό, την άσκηση αλλά και τη χαλάρωση.
Και σχεδόν όλοι μπορούν να κάνουν γιόγκα, αρκεί να προμηθευτούν μόνο ένα… yoga mat, δηλαδή ένα στρώμα ειδικό, το οποίο είναι λεπτό και αντιολισθητικό. 

Αντι-στρες
Η γιόγκα είναι γνωστή για την ικανότητά της να τιθασεύει το άγχος και να προάγει τη χαλάρωση. Στην πραγματικότητα, πολλαπλές μελέτες έχουν δείξει ότι μπορεί να μειώσει την έκκριση της κορτιζόλης, της πρωταρχικής ορμόνης του στρες.1,2 

Προάγει την καλή λειτουργία της καρδιάς
Μελέτες δείχνουν ότι η γιόγκα μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της υγείας της καρδιάς, καθώς μειώνει τους παράγοντες κινδύνου, που προκαλούν τις καρδιακές παθήσεις.
Αναλυτικότερα, μελέτη διαπίστωσε ότι όσοι έκαναν γιόγκα άνω των 40 ετών για πέντε τουλάχιστον χρόνια, είχαν χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και καρδιακό παλμό σε σύγκριση με εκείνους που δεν είχαν κάνει ποτέ γιόγκα.4
Την ίδια στιγμή, άλλες έρευνες αποδεικνύουν ότι η ενσωμάτωση της γιόγκα σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής μπορεί να επιβραδύνει την εμφάνιση των καρδιακών παθήσεων.

Όχι πια πόνος στην πλάτη
Η γιόγκα, ακριβώς επειδή βελτιώνει τη στάση του σώματος, έχει την ιδιότητα να ενισχύει τους μυς της πλάτης, κρατώντας τους μυϊκούς πόνους μακριά, υποστηρίζουν οι μελετητές.
Αναλυτικότερα, σχετική μελέτη, στην οποία συμμετείχαν όσοι αντιμετώπιζαν τέτοια προβλήματα και έκαναν δύο 90λεπτα μαθήματα την εβδομάδα για περίπου έξι μήνες, δήλωσαν ότι ο πόνος υποχώρησε σε σημαντικό ποσοστό. 

Καταπολεμά την κατάθλιψη
Δεν είναι λίγες εκείνες οι μελέτες που δείχνουν ότι η γιόγκα συμβάλλει ευεργετικά στην κατάθλιψη. Καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι στην Αμερική οι ψυχίατροι συστήνουν στους ασθενείς τους να κάνουν γιόγκα για να αποκτήσουν ηρεμία και εσωτερική γαλήνη. 

Υψηλή αυτοπεποίθηση
Η γιόγκα μπορεί να αποτελέσει το «εισιτήριο» για να αγαπήσετε το σώμα σας, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια.
Σχετική μελέτη κατέδειξε ότι όσες γυναίκες έκαναν γιόγκα τακτικά είχαν καλύτερη εικόνα σώματος από εκείνες που έκαναν αερόμπικ, παρόλο που και οι δύο ομάδες είχαν υγιές βάρος.

Ενδυναμώνει το σώμα
Η γιόγκα, ως σωματική άσκηση, ενδυναμώνει το σώμα και τους μυς. Σταδιακά γίνεται πιο ευλύγιστο και αποκτά περισσότερη δύναμη.

Πιθανά προβλήματα
Από την άλλη πλευρά υπάρχουν και εκείνοι οι οποίοι υποστηρίζουν ότι προκαλούνται βλάβες στη σπονδυλική στήλη από τη γιόγκα.
Στο πλαίσιο αυτό εστιάζουν την κριτική τους στο γεγονός ότι η υπερβολική έμφαση στην εξάσκηση του εγκάρσιου κοιλιακού μυός που πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια κάποιων μορφών γιόγκα, μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την αποσταθεροποίηση της σπονδυλικής στήλης.
Παράλληλα, τα μέλη της Αμερικανικής Ακαδημίας Ορθοπαιδικών Χειρουργών,5 σημειώνουν ότι η γιόγκα μπορεί να έχει αρνητικά αποτελέσματα αν δεν γίνεται σωστά.
Ενδεικτικά, οι ειδικοί αναφέρουν ότι οι συνήθεις τραυματισμοί περιλαμβάνουν επαναλαμβανόμενα επεισόδια καταπόνησης των ώμων, της σπονδυλικής στήλης και των γονάτων.
Για τον λόγο αυτό οι επιστήμονες της Αμερικανικής Ακαδημίας Ορθοπαιδικών Χειρουργών συνιστούν:
• Μιλήστε στον γιατρό σας πριν δοκιμάσετε τη γιόγκα, αν έχετε τραυματισμό ή κάποια πάθηση.
• Να ασκείστε με ειδικευμένο εκπαιδευτή που έχει μεγάλη εμπειρία.
• Πάντα να κάνετε ζέσταμα.
• Να φοράτε ρούχα που να σας επιτρέπουν να κινείστε ελεύθερα.
• Αν δεν είστε σίγουροι για τον τρόπο που γίνεται μια άσκηση, να ρωτάτε.
• Επιλέξτε το επίπεδο τάξης που είναι κατάλληλο για εσάς. Οι αρχάριοι πρέπει να ξεκινούν με αργό ρυθμό.
• Μην πιέζεστε έντονα και σταματήστε αν εμφανίσετε πόνο.
• Γνωρίστε τα όριά σας. Μην τα ξεπερνάτε, για να μην τραυματιστείτε.
• Μείνετε ενυδατωμένοι. 

ΠΗΓΕΣ
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16740317
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4784068/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16319785/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15255625/
https://orthoinfo.aaos.org/en/staying-healthy/yoga-injury-prevention
https://www.fitnessmagazine.com/workout/yoga/benefits-of-yoga/
https://www.webmd.com/fitness-exercise/a-z/yoga-workouts
https://www.verywellfit.com/top-health-benefits-of-yoga-3566733