Γιορτές και άθληση: Το τερπνόν μετά του ωφελίμου! - Sideral Sport - Για αντοχή απο σίδηρο

Γιορτές και άθληση: Το τερπνόν μετά του ωφελίμου!

Και μπήκαμε στον χειμώνα! Και είμαστε μία ανάσα πριν από τις γιορτές και τις εξορμήσεις μας σε πόλεις, χωριά και εορταστικούς προορισμούς. Οι ημέρες «επιβάλλουν» αλλαγές στο καθημερινό μας πρόγραμμα κι εμείς θα πρέπει να προσαρμοστούμε στις «ανάγκες» της περιόδου που θέλουν να περνάμε περισσότερο χρόνο με τα αγαπημένα μας πρόσωπα, να τρώμε πιο πολύ, να αλλάξουμε γενικά τη ρουτίνα μας. Πώς μπορούμε να συνδυάσουμε τις γιορτές με την άθληση και να μην μας… απορροφήσει ο καναπές και τα εορταστικά τραπέζια; Ο χειμώνας έχει πολλά και ιδιαίτερα αθλήματα να μας προσφέρει και η Ελλάδα πολλές περιοχές που παρέχουν τη δυνατότητα να τα απολαύσουμε στο έπακρον!

Σκι και Snowboard
Τα βουνά της Ελλάδας έχουν ντυθεί ήδη στα λευκά και μας προσκαλούν να τα επισκεφτούμε. Τα δύο πιο κλασικά χειμερινά σπορ, το σκι και το snowboard προσφέρουν μοναδικές συγκινήσεις αλλά και σημαντικά οφέλη για την υγεία μας.
Το σκι απαιτεί συντονισμό κινήσεων, ισορροπία και μυϊκή αντοχή και, όπως και στην περίπτωση του snowboard, καλό είναι τα πρώτα βήματα να γίνουν υπό τις οδηγίες κάποιου δασκάλου. Δυναμώνει τους μυς, βελτιώνει την καλή υγεία της καρδιάς και των πνευμόνων, ενώ συμβάλλει στο κάψιμο του λίπους, στην αύξηση της δύναμης και της ευλυγισίας. Υπολογίζεται ότι με το σκι μπορείς να κάψεις περίπου 300-350 θερμίδες την ώρα.
Περισσότερες από 400 θερμίδες την ώρα μπορείς να κάψεις με το snowboard, το οποίο γυμνάζει δυναμικά τα πόδια και τους γλουτούς, ενώ παράλληλα ενισχύει τη δύναμη και την ευλυγισία. Μπορείς να κινηθείς γρήγορα ή αργά, εντυπωσιακά ή συντηρητικά, ανάλογα με την εμπειρία και τις ικανότητές σου στην κατάβαση πίστας.
Να επαναλάβουμε ότι η εκμάθηση των βασικών τεχνικών από έμπειρους δασκάλους, είναι και το κλειδί για την αποφυγή τραυματισμών.

Cross-country σκι και πεζοπορία με χιονοπέδιλα-«ρακέτες»
Το cross-country σκι, ή σκι αντοχής, ξεκίνησε από την Σκανδιναβία και πιστεύεται ότι επινοήθηκε ως τρόπος μετακίνησης στις χιονισμένες αυτές περιοχές. Θεωρείται ως μία άσκηση που απαιτεί ιδιαίτερη αντοχή, ανάλογη (και μεγαλύτερη ακόμη) με αυτήν που χρειάζονται αθλήματα όπως οι μαραθώνιοι, η ποδηλασία κ.ά. και μπορεί να κάψει έως και 1.000 θερμίδες την ώρα, ανάλογα με την ένταση του διασκελισμού!
Τα μπαστούνια και τα πέδιλα ασκούν δυνάμεις που επηρεάζουν την απόδοση του αθλητή, όπως επίσης και η βαρύτητα η οποία στην κατηφόρα βοηθά τον σκιέρ, ενώ στην ανηφόρα αποτελεί ισχυρή αντίσταση. Επίσης, η τριβή των πέδιλων στο χιόνι και η αντίσταση του αέρα είναι κάποιοι επιπλέον παράγοντες που επηρεάζουν την τεχνική και τον εξοπλισμό του αθλητή.
Το κλασικό στιλ του σκι αντοχής αντιστοιχεί στον διαγώνιο διασκελισμό. Από το σχετικά ευθύ περπάτημα γίνεται ένας ορμητικός και μεγάλος βηματισμός (και τρέξιμο) με το να λυγίζει και να τεντώνεται αποφασιστικά το ένα πόδι (πόδι ωθήσεως) και με το να γλιστράει στο χιόνι προς το άλλο πόδι (πόδι ολισθήσεως). Η τοποθέτηση του μπαστουνιού μεταξύ της μύτης του ποδιού και της μύτης του σκι του μπροστινού ποδιού βοηθάει ουσιαστικά στην προώθηση.
Χαμηλότερο βαθμό δυσκολίας έχει η πεζοπορία με χιονοπέδιλα. Και σε αυτήν την περίπτωση, όμως, έχουμε δυναμική εκγύμναση των ποδιών και όχι μόνο. Η υποχρεωτική ανύψωση των ποδιών από το χιόνι ώστε να μπορέσεις να κάνεις το επόμενο βήμα της διαδρομής, προπονούν έντονα τους μηρούς, τους γλουτούς και ενεργοποιούνται όλες οι αρθρώσεις του σώματος.

Ορεινή πεζοπορία: απολαμβάνοντας τη φύση
Όλοι οι γιατροί, οι διατροφολόγοι, οι γυμναστές θα πουν με μία φωνή: Περπάτημα! Το οφέλη του δεν χρειάζεται να τα αναλύσουμε εδώ, γιατί είναι γνωστά σε όλους. Τι καλύτερο, λοιπόν, από το να ξεφύγεις από τον διάδρομο του γυμναστηρίου, από το συνηθισμένο δρομολόγιο της πόλης και να απολαύσεις περπάτημα στην πανέμορφη χειμωνιάτικη φύση;
Αν το εορταστικό σας καταφύγιο αυτήν τη χρονιά είναι σε κάποιο από τα πανέμορφα ορεινά χωριά της χώρας μας, αρπάξτε την ευκαιρία για πεζοπορία! Μια άσκηση που όχι μόνο θα σας βοηθήσει να κάψετε τις θερμίδες από τις… εορταστικές υπερβολές, αλλά θα σας βοηθήσει να γυμνάσετε όλο το σώμα, με έμφαση στους γλουτούς και τους τετρακέφαλους. Επιπλέον, πολύ σημαντικά είναι τα οφέλη της και για την ψυχική μας υγεία, καθώς η επαφή με τη φύση μάς αποσυμπιέζει από την έντονη καθημερινότητα, μας χαλαρώνει και μας γεμίζει ευεξία.

Πάμε (έστω) παγοδρόμιο!
Κι αν όλα τα παραπάνω σου φαίνονται δύσκολα, υπερβολικά, κουραστικά ή αν σκοπεύεις να περάσεις τις γιορτές σου στην πόλη, τότε πάρε την παρέα ή την οικογένειά σου και επισκεφθείτε το πλησιέστερο παγοδρόμιο της περιοχής! Πατινάζ, χόκεϊ, curling είναι μόνο κάποια από τα αθλήματα που μπορείς να απολαύσεις στον πάγο, με το πρώτο φυσικά να είναι το πιο «προσβάσιμο» σε όλους, λόγω των πολλών παγοδρομίων που φτιάχνονται γι’ αυτόν ακριβώς τον σκοπό κατά την περίοδο των γιορτών. Πατινάροντας στον πάγο ή ακόμη και όταν απλά προσπαθείς να ισορροπήσεις, ασκείς δύναμη που ενισχύει τους μηρούς και τους γλουτούς σου, ενεργοποιούνται όλες οι αρθρώσεις του σώματος και ενισχύεις την ευλυγισία σου. 15–20 θερμίδες το λεπτό θα… φεύγουν μακριά, όσο εσύ απολαμβάνεις τις φιγούρες σου στον πάγο.

Η Ελλάδα του χειμώνα
Ο ηπειρωτικός κορμός της Ελλάδας μας προσφέρει πολλές επιλογές, ώστε να μπορέσoυμε να απολαύσουμε όλα τα παραπάνω και όχι μόνο! «Μεγάλοι δρυμοί με χιονοσκέπαστες κορυφές, δασωμένα μονοπάτια και παλιές στράτες, ορμητικά ποτάμια «στεφανωμένα» από πέτρινα γεφύρια και εντυπωσιακές λίμνες αποτελούν ιδανικό τερέν εάν επιθυμείτε να συνδυάσετε τις χειμερινές σας διακοπές με ανεπανάληπτες εμπειρίες», γράφει το www.visitgreece.gr.
Στα χιονοδρομικά κέντρα Παρνασσού, Καλαβρύτων, Καϊμακτσαλάν, Βασιλίτσας, Τριών – Πέντε Πηγαδιών, Πηλίου και Μαινάλου, θα μπορέσετε να απολαύσετε τη μαγεία αλλά και την αδρεναλίνη που μπορεί να προσφέρει το λευκό τοπίο, ενώ τα σηματοδοτημένα μονοπάτια σε πολλές ορεινές περιοχές της Ελλάδας, θα σας προσφέρουν τη δυνατότητα για βόλτες, πεζοπορία και ορειβασία.