Άσκηση: Ποιους πόνους δεν πρέπει να αγνοήσετε; - Sideral Sport - Για αντοχή απο σίδηρο

Άσκηση: Ποιους πόνους δεν πρέπει να αγνοήσετε;

Άσκηση: Ποιους πόνους δεν πρέπει να αγνοήσετε;

Μπορεί σε κανέναν να μην αρέσει ο πόνος, αλλά αποτελεί τον μόνο τρόπο για «να μιλήσει το σώμα», όταν κάτι δεν πάει καλά.
Εκτός από τον πόνο, που προκαλείται εξαιτίας κάποιου τραυματισμού, π.χ. διάστρεμμα, κάταγμα, όταν εμφανίζεται κατά τη διάρκεια της άσκησης, απαιτείται προσοχή στην αξιολόγησή του και όχι υποτίμηση.

Γράφει η Μαρία Γλένη, δημοσιογράφος Υγείας


Οι πόνοι που πρέπει να κινητοποιήσουν τους αθλητές ότι κάτι σοβαρό συμβαίνει είναι:

Πόνος στο θώρακα
Ο πόνος στην περιοχή αυτή είναι ένα σύμπτωμα που προκαλεί ανησυχία και χρήζει άμεσης ιατρικής διερεύνησης. Όταν εμφανίζεται κατά τη διάρκεια της άσκησης, καλό είναι να διακόπτεται, γιατί ενδεχομένως να κρύβεται κάποιο καρδιακό πρόβλημα. Ιδιαίτερα στην περίπτωση που ο αθλητής εκδηλώσει και άλλα συμπτώματα, όπως ασυνήθιστη δύσπνοια, αρρυθμίες, λιποθυμική τάση και έντονη εφίδρωση.
Πάντως, σε καμιά περίπτωση ο πόνος αυτός δεν πρέπει να συγχέεται με τον πόνο που εμφανίζεται κυρίως στους δρομείς και εντοπίζεται μεταξύ στήθους και κοιλιάς. Αυτή η κατάσταση μπορεί, απλώς, να οφείλεται σε υπερδιέγερση του διαφράγματος, λόγω της υπέρμετρης οξυγόνωσης κατά την άσκηση και δεν αποτελεί λόγο ανησυχίας. Τις περισσότερες φορές, μάλιστα, υποχωρεί κάνοντας ένα μικρό διάλειμμα. 

Κοιλιακός πόνος
Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο, κυρίως στα αθλήματα αντοχής αλλά και σε όσους ασκούνται παρατεταμένα, το αίμα να παρακάμπτει την κυκλοφορία των σπλάγχνων και να στρέφεται προς τους ασκούμενους μυς, με συνέπεια να εκδηλώνεται έντονος πόνος στην περιοχή της κοιλιάς.
Εάν επιμένει, συνιστάται ιατρικός έλεγχος και διακοπή της άσκησης.

Όταν το κεφάλι πάει να «σπάσει»
Μπορεί ο πονοκέφαλος να αποτελεί το πιο κοινό σύμπτωμα σε όλους τους ανθρώπους, αλλά υπάρχουν ορισμένοι τύποι κεφαλαλγίας που συναντώνται κυρίως στους αθλητές.

Μια τέτοια περίπτωση είναι η καλοήθης κεφαλαλγία, η οποία είναι πιο συχνή στους αρσιβαρίστες, ενώ εμφανίζεται αμέσως μετά από την έντονη σωματική προσπάθεια. Το κύριο χαρακτηριστικό της είναι ότι ξεκινάει απότομα, η διάρκειά της είναι δευτερόλεπτα ή λεπτά και συχνά συνοδεύεται από εμφάνιση βύθιου άλγους για αρκετές ώρες. Εάν συμβεί, οι ειδικοί συνιστούν διακοπή της προπόνησης και ιατρικό έλεγχο.

Μια άλλη ακόμη συχνή μορφή πονοκεφάλου είναι η μετατραυματική κεφαλαλγία, η οποία οφείλεται κυρίως σε χτύπημα στο κεφάλι, π.χ. από μπάλα, και μπορεί να διαρκέσει για ημέρες ή και εβδομάδες. Όταν συμβεί, χρειάζεται νευρολογική εκτίμηση, καθώς εγκυμονεί ο κίνδυνος της διάσεισης.

Επίσης αρκετά συχνά πολλοί αθλητές υποφέρουν από τη λεγόμενη ημικρανία προσπάθειας, η οποία θυμίζει αρκετά την κλασική ημικρανία. Αν και έχει μικρότερη διάρκεια, μπορεί να επιδεινώνεται κατά τη διάρκεια της άσκησης από τις κινήσεις του αυχένα και να ταλαιπωρεί αρκετές ημέρες τους ασκούμενους.

Τα σημάδια SOS
Τα σημάδια, που πρέπει να σημάνουν το καμπανάκι κινδύνου σε όλους όσους ασκούνται για να διακόψουν την άσκηση, είναι:
• Έντονος και συνεχόμενος μυϊκός πόνος,
• Μείωση της κινητικότητας μιας άρθρωσης,
• Αιμάτωμα ή μούδιασμα
• Πρήξιμο

Ωστόσο, μπορεί ο μυϊκός πόνος να εμφανιστεί καθυστερημένα μία ή δύο ημέρες μετά την άσκηση. Και σε αυτή την περίπτωση συνιστάται αποφυγή της άσκησης, αποκατάσταση και ήπια προπόνηση.

«Τράβηγμα» ώμου
Ο πιο κοινός πόνος, που ταλαιπωρεί εκατοντάδες αθλητές κατά τη διάρκεια της άσκησης, είναι o τραυματισμός στον ώμο ή αλλιώς «τράβηγμα». Στην περίπτωση αυτή δεν πρέπει να συνεχίζεται η προπόνηση, για να μην επιδεινωθεί το πρόβλημα.
Καλό είναι να απέχετε από την άσκηση για 2-5 ημέρες, μέχρις ότου επανέλθουν οι μύες στην αρχική τους κατάσταση.

Πόνος ή σφάχτης στα πλευρά
Ο έντονος πόνος στα πλευρά (σφάχτης ή side stitch, όπως ονομάζεται διεθνώς) θεωρείται γενικά ως ένας μυϊκός σπασμός του διαφράγματος. Περισσότερο επιρρεπείς σε αυτή την κατάσταση είναι οι δρομείς, οι οποίοι συχνά παραπονιούνται ότι νιώθουν έντονο πόνο δεξιά, κάτω από τα πλευρά, σε τέτοιο σημείο που δεν τους αφήνει να ολοκληρώσουν την προπόνησή τους.
Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε, όταν ξεκινήσει ο πόνος στα πλευρά, είναι να σταματήσετε την άσκηση, να πάρετε βαθιές ανάσες για να περάσει ο πόνος και να απευθυνθείτε στον ειδικό γιατρό.

Πελματιαία απονευρωσίτιδα
Η πελματιαία απονευρωσίτιδα είναι μια επώδυνη φλεγμονώδης πάθηση, η οποία αποτελεί μια από τις πιο κοινές αιτίες πόνου στην περιοχή της πτέρνας, που εμφανίζεται είτε στο ένα πόδι είτε και στα δύο. Συνήθως, υποφέρουν περισσότερο οι δρομείς, οι χορευτές ή όσοι κάνουν άλματα.
Αν εμφανιστεί κατά τη διάρκεια της προπόνησης, συνιστάται άμεση διακοπή της και άμεση ιατρική παρακολούθηση.

ΠΗΓΕΣ:
http://www.healthline.com/health/heart-disease/problems-during-exercise#Overview1
http://www.self.com/story/5-types-of-workout-pains-you-should-never-ignore
http://www.ba-bamail.com/content.aspx?emailid=22570