«Πιπεράτη» προπόνησηΕυεργετικά μπαχαρικά για –επαγγελματίες και μη– δρομείς! - Sideral Sport - Για αντοχή απο σίδηρο

«Πιπεράτη» προπόνηση
Ευεργετικά μπαχαρικά για –επαγγελματίες και μη– δρομείς!

Κι όμως, την υγεία μας και την αθλητική μας απόδοση δεν τις ενισχύει μόνο η ποιότητα της διατροφής μας, αλλά και η… γεύση που της δίνουμε! Ειδικά για όσους προτιμούν το τρέξιμο ως βασική μορφή προπόνησης, τα μπαχαρικά μπορούν να αποδειχθούν θαυματουργά, καθώς συμβάλλουν στην ανακούφιση από φλεγμονές και γαστρεντερικές ενοχλήσεις, ελαττώνοντας έτσι και τη χρήση παυσιπόνων.

Επιπλέον, ένα μεγάλο πλεονέκτημα των μπαχαρικών είναι και το ότι αποτελούν ένα φθηνό, αλλά και εύκολο τρόπο να ενισχύσουμε τη διατροφή μας και να βελτιώσουμε την υγεία μας γενικότερα. Αλλά κυρίως: κάνουν γευστικά «ενδιαφέροντα» ακόμα και τα απλούστερα γεύματα (και ας είμαστε ειλικρινείς, τα περισσότερα υγιεινά γεύματα δεν φημίζονται για τη νοστιμιά τους…), χωρίς να τους προσθέτουν έξτρα θερμίδες!

Τα πέντε μπαχαρικά που θεωρούνται ως τα πιο ευεργετικά για τους δρομείς είναι τα εξής:
• Πιπέρι καγιέν
Η καψαϊκίνη, η οποία κάνει το πιπέρι καγιέν τόσο καυτερό, έχει βρεθεί ότι περιορίζει την όρεξη και παράλληλα αυξάνει την κατανάλωση ενέργειας και την κυκλοφορία του αίματος. Ακόμα, δεσμεύει τους υποδοχείς στον εγκέφαλο, στα νεύρα, αλλά και τα αιμοφόρα αγγεία, που σχετίζονται με την ανακούφιση του πόνου.

• Τζίντζερ/πιπερόριζα
Το τζίντζερ είναι ευρέως γνωστό ως αντιφλεγμονώδες μπαχαρικό. Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, μπορεί επίσης να συμβάλει στην ενίσχυση της παραγωγής μιτοχονδρίων, τα οποία αποτελούν το «εργοστάσιο» ενέργειας των κυττάρων. Επιπλέον, μελέτη του 2011 έδειξε ότι το τζίντζερ ενισχύει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού.

• Κανέλα
Η κανέλα ενδείκνυται για άτομα με ευαισθησία στη γλυκόζη και ελαττώνει το ζάχαρο στο αίμα (ένα στοιχείο-κλειδί στην πρόληψη του διαβήτη). Ακόμα, συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, βοηθώντας μέχρι και στην αντιμετώπιση του οξειδωτικού στρες που μπορεί να προκληθεί από την άσκηση.

• Κουρκουμάς
Η κουρκουμίνη, ένα αντιφλεγμονώδες συστατικό στον κουρκουμά, παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάρρωση από τους μυϊκούς τραυματισμούς που μπορεί να προκύψουν κατά την προπόνηση. Είναι, επίσης, πολύ αποτελεσματικός στην αντιμετώπιση του πόνου. Μελέτη έδειξε ότι ο κουρκουμάς μπορούσε να μετριάσει τα συμπτώματα της αρθρίτιδας σχεδόν σε ίδιο επίπεδο με την ιβουπροφαίνη.

• Μαύρο πιπέρι
Η πιπερίνη, ένα βασικό συστατικό του μαύρου πιπεριού, έχει φανεί ότι βοηθά στην απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών από το φαγητό, ενώ μπορεί και να λειτουργήσει ανακουφιστικά στον πόνο, ενισχύοντας τη δράση της ιβουπροφαίνης, σε περίπτωση που αυτή λαμβάνεται παράλληλα.

ΠΗΓΕΣ:
http://www.thisrunnersrecipes.com/spices-and-sports-nutrition/
https://www.runnersworld.co.uk/nutrition/supplements/these-5-spices-have-the-best-health-benefits-for-runners