Μαύρη σοκολάτα: Ανεβάζοντας «γλυκά» την απόδοσή μας - Sideral Sport - Για αντοχή απο σίδηρο

Μαύρη σοκολάτα: Ανεβάζοντας «γλυκά» την απόδοσή μας

Η μαύρη σοκολάτα, η οποία έχει ήδη φανεί ότι δρα ευεργετικά στην καρδιαγγειακή υγεία, αποδεικνύεται τώρα ότι μπορεί να δώσει μια επιπλέον ώθηση και στην προπόνησή μας, αν καταναλωθεί σε τακτική βάση.

Το βασικό συστατικό της μαύρης σοκολάτας, το κακάο, είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, και συγκεκριμένα φλαβονοειδή, γεγονός που της έχει εξασφαλίσει τα τελευταία χρόνια ένα… υγιεινό φωτοστέφανο. Έρευνες έδειξαν ότι η κατανάλωση μαύρης σοκολάτας μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιοπάθειας, να βελτιώσει τη γνωστική μας λειτουργία, αλλά και να χαμηλώσει τα επίπεδα της χοληστερόλης.

Ωστόσο, το 2016 αποδείχθηκε καθοριστικό για την «αγιοποίηση» της μαύρης σοκολάτας: Μελέτη που πραγματοποίησε ο μεταπτυχιακός ερευνητής Rishikesh Kankesh Patel του πανεπιστημίου Kingston του Λονδίνου, μαζί με την ομάδα του, έδειξε ότι η μαύρη σοκολάτα έχει παρόμοια οφέλη για την υγεία με τον χυμό παντζάρι.
Ο εν λόγω χυμός καταναλώνεται σήμερα από κορυφαίους αθλητές, βάσει ερευνών που κατέδειξαν ότι μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την απόδοσή τους. «Ο χυμός παντζάρι είναι πλούσιος σε νιτρικά άλατα, τα οποία μέσα στο σώμα μετατρέπονται σε μονοξείδιο του αζώτου. Αυτό προκαλεί τη διαστολή των αιμοφόρων αγγείων και μειώνει την κατανάλωση οξυγόνου, επιτρέποντας στους αθλητές να συνεχίζουν και να συνεχίζουν για περισσότερη ώρα», σημείωσε ο Rishikesh Patel.

Συγκεκριμένα, ο νεαρός ερευνητής και η ομάδα του χώρισαν 9 ερασιτέχνες ποδηλάτες σε δύο ομάδες. Η μία ομάδα αντικατέστησε ένα καθημερινό της σνακ με 40 γραμμάρια μαύρης σοκολάτας και η άλλη ομάδα με 40 γραμμάρια λευκής σοκολάτας, τηρώντας αυτή την επιλογή για δύο εβδομάδες σερί. Όταν η ομάδα που κατανάλωσε τη μαύρη σοκολάτα έπιανε ποδηλατώντας έναν μέσο ρυθμό, φάνηκε ότι οι συγκεκριμένοι ποδηλάτες χρησιμοποιούσαν λιγότερο οξυγόνο και κάλυπταν μεγαλύτερη απόσταση, κατά τη διάρκεια μιας δοκιμασίας που έφτανε maximum τα δύο λεπτά.

Να σπεύσουμε, λοιπόν, να αγοράσουμε μεγάλες ποσότητες μαύρης σοκολάτας προς καθημερινή κατανάλωση, για καλύτερα αποτελέσματα στην προπόνησή μας;
Ας ενθουσιαστούμε, αλλά… με μέτρο: καλό είναι να θυμόμαστε ότι 40 γραμμάρια μαύρης σοκολάτας ισοδυναμούν με 217 θερμίδες, περιέχουν 12,6 γραμμάρια λίπος, 2 γραμμάρια πρωτεΐνη και 19,6 γραμμάρια ζάχαρη – ίσως λίγο περισσότερο λίπος και ζάχαρη, και λίγο λιγότερη πρωτεΐνη για το μέσο σνακ ενός αθλούμενου… Άρα, πού καταλήγουμε; Καλό είναι να καταναλώνουμε μαύρη σοκολάτα τακτικά, αλλά συγκρατημένα. Δύο μικρά κομματάκια καθημερινά, ως μέρος μιας ευρύτερης ισορροπημένης διατροφής, μάλλον είναι η καλύτερη επιλογή!

ΠΗΓΕΣ:
http://www.telegraph.co.uk/science/2016/04/19/a-bar-of-dark-chocolate-a-day-boosts-athletic-performance-say-sp/
http://www.kingston.ac.uk/news/article/1640/18-apr-2016-eating-dark-chocolate-every-day-could-help-boost-athletic-performance-kingston-university-research-reveals/