Γιαούρτι, το θεραπευτικό - Sideral Sport - Για αντοχή απο σίδηρο

Γιαούρτι, το θεραπευτικό

Έχει ονομασθεί και «τροφή των θεών» και όχι άδικα! Όλο και περισσότερες νέες επιστημονικές έρευνες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι ένα «γιαούρτι την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα».

Και αυτό γιατί, όπως και τα υπόλοιπα γαλακτοκομικά προϊόντα, είναι πλούσιο σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά, όπως ασβέστιο και φώσφορο, πολύτιμα στοιχεία για την υγεία των οστών και των δοντιών.

Όμως, οι ευεργετικές του ιδιότητες δεν περιορίζονται μόνο σε αυτούς τους τομείς. Νέες έρευνες που δημοσιεύθηκαν στο American Journal of Clinical Nutrition απέδειξαν ότι, όσοι καταναλώνουν γιαούρτι, έχουν λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρδιαγγειακά νοσήματα, ενώ βελτιὠνει την απάντηση του ανοσοποιητικού συστήματος κι ως εκ τούτου μειώνει τον κίνδυνο λοιμώξεων.

Την ίδια στιγμή, τα προβιοτικά (ωφέλιμα βακτήρια), που βρίσκονται σε αρκετά γιαούρτια, συντελούν στην ισορροπία της μικροχλωρίδας του εντέρου και της πέψης.

Όπως εξηγεί ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, τα «προβιοτικά (probiotics) είναι τα ζωντανά μικρόβια, που όταν καταναλωθούν σε επαρκή ποσότητα, έχουν οφέλη για την υγεία και για την αντιμετώπιση ορισμένων παθήσεων».

Παράλληλα, θωρακίζει το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού, ενώ έχει ευεργετικές ιδιότητες και για την αντιμετώπιση της οστεοπόρωσης.

Πάντως, τα τελευταία χρόνια πληθαίνουν οι φωνές εκείνων που επισημαίνουν πως η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων μπορεί να αποτελέσει μια πολύ καλή επιλογή, τόσο για την ενίσχυση της απόδοσης όσο και της φυσικής κατάστασης ενός αθλητή.

Εκτός από το γεγονός ότι πρόκειται για μια πρακτική, γευστική και οικονομική επιλογή, το γιαούρτι μπορεί να τιθασεύσει το αίσθημα της πείνας και να καλύψει τις ανάγκες σε υδατάνθρακες, οι οποίες με τη σειρά τους τροφοδοτούν με ενέργεια τον οργανισμό.

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του, για όσους αθλούνται και όχι μόνο, είναι πως το γιαούρτι, όπως και τα υπόλοιπα γαλακτοκομικά, έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και έτσι περιορίζει τον κίνδυνο εμφάνισης υπογλυκαιμίας, λόγω της έντονης δραστηριότητας.

Απαραίτητη προϋπόθεση για να απολαμβάνετε το γιαούρτι χωρίς τύψεις και ενοχές, πριν ή μετά την άσκηση, είναι να έχει μέχρι 2% λιπαρά και να μην περιέχει πρόσθετα γλυκαντικά.

Επίσης, το άπαχο γιαούρτι έχει μεγάλη περιεκτικότερα σε πρωτεΐνη, η οποία βοηθά στο «χτίσιμο» των μυών. Για αυτό, διαβάζετε πάντα τις ετικέτες πριν το αγοράσετε.

Για αθλητές που υποφέρουν από κάποια στομαχική ευαισθησία ή έχουν δυσανεξία στη λακτόζη, κυκλοφορούν στο εμπόριο γιαούρτια ελεύθερα λακτόζης ή παρασκευασμένα από κεφίρ.

Ιδέες για νόστιμα και θρεπτικά toppings

Επιλέξτε γιαούρτι άπαχο ή χαμηλών λιπαρών, χωρίς πρόσθετα γλυκαντικά, και συνοδεύστε το με:

• Δημητριακά ολικής άλεσης, αμύγδαλα, κανέλα και μια κουταλιά μέλι
• Δημητριακά ολικής άλεσης, αποξηραμένα cranberries και μέλι
• Αλεσμένο λιναρόσπορο, καρύδια και κανέλα
• Μήλο κομμένο σε κυβάκια, κανέλα, καρύδια και μέλι.

Πηγές:
http://www.health.com/health/gallery/0,,20754525,00.html
http://www.fitnessmagazine.com/recipes/healthy-eating/nutrition/health-benefits-of-yogurt/
http://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/consumer-health/expert-answers/probiotics/faq-20058065
https://authoritynutrition.com/best-yogurt-for-health/El-Abbadi NH et al.,Yogurt: role in healthy and active aging, Am J Clin Nutr 2014;99(suppl):1263S–70S.