Kαι σαν φτάσεις τα 42,195 φώναξε“Νενικήκαμεν” - Sideral Sport - Για αντοχή απο σίδηρο

Kαι σαν φτάσεις τα 42,195 φώναξε
“Νενικήκαμεν”

Μια διαφορετική προσέγγιση από την Ιωάννα Λαουμτζή

“Νενικήκαμεν!”, μια ιστορική λέξη μετά από ένα μεγάλο ιστορικό γεγονός, που χάρισε δόξα. Λέξη ειπωμένη από το μαραθωνοδρόμο που έδωσε σ’ αυτή τη στερνή του πνοή. Μια από τις παραδόσεις θέλει να είναι ο Φειδιππίδης εκείνος ο αγγελιοφόρος ο οποίος έτρεξε ώστε να μεταφέρει τη χαρμόσυνη είδηση της νίκης κατά των Περσών.

Και εσύ σαν άλλος Φειδιππίδης τρέχεις για κάποιο λόγο. Είτε προσωπικός είτε όχι, αυτός ο λόγος υπάρχει και πρέπει να υπάρχει για να ‘σαι εκεί. Έχεις φτάσει λοιπόν στην αφετηρία. Πάρε μια βαθιά ανάσα και άδειασε τον νου σου. Γέμισέ τον με θετικές εικόνες και αφέσου στην εμπειρία σου. Πίστεψε οτι μπορείς να τα καταφέρεις. Μπες στη ρόλο του νικητή!
Η διάθεση σου θα πρέπει να έχει ρυθμιστεί απο πριν.

Ο Μαραθώνιος είναι δοκιμασία υπομονής, ακόμα και για εκείνον που δεν κυνηγάει τη θέση ή τη μεγάλη επίδοση. Μήνες προετοιμασίας επενδύονται σε μία και μοναδική ημέρα. Ακόμα κι αν κάποιος κουβαλάει στα πόδια του τα απαιτούμενα χιλιόμετρα, όλο και κάτι μπορεί να πάει στραβά. Οσο πιο μεγάλη η απόσταση τόσο πιο απρόβλεπτος ο αγώνας.

Ο τερματισμός σε έναν αγώνα μεγάλης απόστασης όπως είναι τα 42 km ενός μαραθωνίου δρόμου, προϋποθέτει τεράστια σωματικά αλλά και ψυχολογικά αποθέματα, καλά δουλεμένα και προπονημένα. Η «ιδέα» και ο στόχος που δεν είναι άλλος από το να φτάσω στο τέλος της διαδρομής, αποτελούν από μόνα τους τεράστια κίνητρα για τον αθλητή, ο οποίος είτε προετοιμάζεται συστηματικά για έναν τέτοιο αγώνα, είτε το επιδιώκει ως εμπειρία ζωής.

Το να συμμετάσχεις σε ένα μαραθώνιο μπορεί να αποτελεί απλά ένα στόχο ζωής ή μια ευκαιρία για ρεκόρ. Η προπόνηση του αθλητή μεγάλων αποστάσεων και ιδιαίτερα εκείνου που προετοιμάζεται για τον μαραθώνιο δρόμο, είναι αναμφισβήτητα πολύ ιδιαίτερη και επίπονη.
Έχει ως στόχο να βελτιώσει την αερόβια αντοχή, την ικανότητα καύσης και παραγωγής ενέργειας, καθώς και παράγοντες που έχουν να κάνουν με την ψυχολογία και τα κίνητρα του αθλητή.

Σημαντικό και πολύ καθοριστικό είναι φυσικά να υπάρχει ένα προπονητικό πλάνο σύμφωνα με το οποίο θα προπονείσαι σχολαστικά και έτσι θα είσαι σε θέση να περιορίσεις τον αριθμό των αναπάντεχων που μπορεί να εμφανιστούν ή τουλάχιστον να γνωρίζεις τον τρόπο που θα τα διαχειριστείς.

Για να επιτύχεις τα βέλτιστα αποτελέσματα, θα πρέπει να ακολουθείς συστηματικά ένα σωστό πρόγραμμα προπόνησης και διατροφής το οποίο θα μπορέσει να σου δώσει τη σιγουριά που χρειάζεσαι για να τρέξεις.

Τρέξε γιατί μπορείς, τρέξε γιατί το θέλεις και τρέξε για να τα καταφέρεις.